فب(فایل الکترونیک برتر)

فب(فایل الکترونیک برتر)

( Best Electronic File)FEB
فب(فایل الکترونیک برتر)

فب(فایل الکترونیک برتر)

( Best Electronic File)FEB

دانلود تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک

تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک

تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک 64صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک

تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 584 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64

توضیحات:

 

تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک
64صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک

64صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک

ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزارهای الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در حال انجام معاملات و تراکنشات تجارت الکترونیک هستید. ( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible  نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk,  )

 

تجارت الکترونیک می تواند بعنوان مجموعه ای ازکامپیوترهای متصل به اینترنت تعریف شود که فعالیتهای تجاری را ساپرت نموده و باعث افزایش سرعت تحویل و کاهش هزینه های عملیاتی می شود ضمن اینکه سبب بهبود فرایند تصمیم گیری و کاهش هزینه های عملیاتی، توسعه کانالهای توزیع و بازارها، کاهش و حذف تلاشهای بیهوده و مضاعف از پروسه فعالیتها خواهد شد. (  E-commerce & Internet law نوشته j.Dianne Brinson, Benary Dara-Abrams, Jennifer Masek  ).

 

سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (OECD) تجارت الکترونیک را چنین تعریف کرده است:" انجام تجارت کالاها و خدمات ازطریق وب است چه آن دسته ازکالاها و خدماتی که قابلیت ارائه و تحویل از طریق وب را دارند و چه آنهایی که این قابلیت را ندارند . در حقیقت تجارت ازطریق ابزارهای فناوری جدیدی است که تمام جنبه های تجارت را اعم از ایجاد بازار تجاری، سفارش دهی، مدیریت زنجیره عرضه، معاملات پول را در بر میگیرد.البته برای گسترش EC لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی ازجمله زیر ساختهای مخابراتی EDI ، کاتالوگهای شبکه ای برای مسایل قانونی، ایمنی پیام رسانی مهیا شود تا بتوان عملکرد یک شرکت را بهبود بخشید.

 

آقای Zwass(1998) تجارت الکترونیک را چنین تعریف نموده است:

به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجاری، حفظ ارتباطات تجاری و انجام تراکنشات بازرگانی بوسیله شبکه های ارتباطات راه دور.

 

دولت انگلستان نیز از یک مفهوم گسترده در این ارتباط استفاده کرده است :

تجارت الکترونیک به مبادله اطلاعات در طول شبکه های الکترونیکی و در هر مرحله از زنجیره تامین گویند خواه با یک سازمان باشد یا میان چند شرکت و مصرف کنندگان یا میان بخش خصوصی و دولتی، هزینه ای برای آن پرداخت شود یا نشود.

با توجه به این تعاریف تجارت الکترونیک تنها محدود به خرید و فروش واقعی محصول نیست و فعالیتهای قبل و بعد فروش را هم در طول زنجیره  تامین و عرضه در بر می گیرد.

 

Kalakota& Whinston (1997) چهار دیدگاه را در زمینه تجارت الکترونیک ارائه می کند:

منظر و دیدگاه ارتباطی (Communication Perspective) یا ارائه اطلاعات، محصول و خدمات یا پرداخت بوسیله ابزارهای الکترونیکی

1. دیدگاه فرایندی تجارت (A business process perspective) یا بکارگیری تکنولوژی جهت اتوماتیک سازی تراکنشات تجاری و جریانات کاری

2. دیگاه خدمات (A service perspective) یا کاهش هزینه ها همزمان با افزایش سرعت و کیفیت خدمات قابل ارائه

3. دیدگاه آنلاین (online perspective) یا خرید و فروش محصولات و اطلاعات به شکل آنلاین

 

      (, Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice نوشته آقای (Dave Chaffey  

 

می بینیم که طبق دیدگاههای فوق بکارگیری تجارت الکترونیک تنها منحصر به خرید و فروش نیست بلکه کاهش هزینه ها، اتوماتیک سازی برخی جریانات کاری و ارائه اطلاعات هم ازابعاد اصلی این ابزار جدید می باشد.

 

 

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها

انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک از طریق شبکه های کامپیوتری با فرمت استانداری که در ابتدا جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایجاد شده بود و تحت عنوان EDI یا ٍElectronic Data Interchange شهرت دارد، آغاز شد.EDI متدی برای انتقال اطلاعات میان بانکها و سایر شرکتها در یک سیستم بسته است. EDI در سیستم سفارش دهی،پروسه کارت اعتباری و سپرده گذاری مستقیم و بسیاری از فرایندهایی که در طول سه دهه گذشته کاربرد داشته اند، استفاده می شده است.ATM  یا Automated Teller Machine و کارتهای اعتباری نمونه هایی از نوعی تجارت الکترونیک است که قبل از ایجادوب وجود داشته است. 

( کتابCIW E-commerce Designer. Certification Bible  نوشته Chris Minnick & Margaret T.Minnkk,   .)

 

 

 

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک تجارتی است که از طریق رسانه های الکترونیکی چون تلویزیون و فکس، اینترنت و شبکه های خصوصی انجام میشود.تعریف دیگری هم در این زمینه ارائه شده است و آن پیوستگی میان سرویس های ارتباطی ، مدیریت داده  و مباحث امنیتی  است که انتقال اطلاعات را درباره فروش کالا و خدمات سهولت می بخشد.درک معنی این سه واژه برای درک تجارت الکترونیک ضروری است هر چند که این مفاهیم در تجارت الکترونیک شباهتهای بسیاری با تجارت سنتی دارد.

 

سرویس های ارتباطی: این قسمت شامل روش و نحوه انتقال اطلاعات ازخریدار به فروشنده است .بعنوان مثال هنگام استفاده ازوب سایتهای معمولی تجارت الکترونیک، خریداران ازسبد خرید استفاده می کنند تا محصولات خریداری شده را سورت کنند و سپس این فرایند چک می شود تا اطلاعات لازم به فروشندگان انتقال یابد.

فهرست برخی ازمطالب:

تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک

 

سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (OECD

 

مفاهیم کلیدی تجارت الکترونیک:

EDI: انتقال الکترونیکی داده ها

سرویس های ارتباطی

امنیت

مدیریت اطلاعات

 

دلایل ایجاد تجارت الکترونیک

 

1. باز شدن بازارهای جدید :

 

2. افزایش کارایی: 

توسعه توانمندیهای موجود در تجارت سنتی

بخش دوم: انواع مدلهای کسب و کار در  تجارت الکترونیک

تعریف مدل تجاری ( (Business Model:

گزینش مدل تجاری Business Model:

بخش سوم : بازاریابی الکترونیک

تعریف بازاریابی الکترونیک (اینترنتی):

تعریف نهایی:

فواید بازاریابی الکترونیک

فرصتهای بازاریابی الکترونیک در سطح بین الملل

آمیخته بازاریابی الکترونیک:

عناصرآمیخته بازاریابی الکترونیک:

آمیخته بازاریابی الکترونیک همراه با عوامل کلاسیک:

بخش چهارم :بررسی رفتار خرید مصرف کنندگان Online و فاکتورهای اثرگذار بر فرایند خرید

طبقه بندی مصرف کنندگان آنلاین ازدید گروه مشاوران بستون

بررسی فرایند تصمیم گیری خرید 

رفتار خرید آنلاین

قابل کنترل:

غیرقابل کنترل:

عناصر تشکیل دهنده تجربه وب web experience

 

دانلود تحقیق با موضوع بازاریابی الکترونیک

دانلود تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن 75صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

توضیحات:

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن 

75صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه اینترنت می‌باشد و می‌توان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف کننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف کننده و مصرف کننده (C2C) تقسیم نمود. که در این میان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمرکز گردیده‌اند. هر چند در آینده فعالیت‌هایت جاری B2A و C2A نیز قابل پیش‌بینی می‌باشند که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته شده است.

نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B)

بنابر عقیده متخصصین با برقراری ارتباط شبکه اینترنتی بین تولید کنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحویل خودروهای سفارش شده کاهش خواهد یافت، چرا که با انتقال سریع اطلاعات متقابل بین قطعه‌سازان از یک طرف و سازندگان خودرو از سوی دیگر با استفاده از شبکه اینترنت تحولات عمده‌ای در مراحل تحویل خودرو کیفیت و هزینه را شاهد خواهیم بود.

قطعه‌سازان، با آگاهی از نیازهای خودروسازان، محصولات را مطابق با نیاز آنها تولید خواهند نمود. ارتباط بین خودروسازان و قطعه‌سازان برای سفارش و تغییر در قطعه و اندازه‌های لوازم یدکی به روش سنتی با کاغذ و نامه حداقل بین یک تا دو ماه زمان می‌برد. اما با استفاده از اینرنت و برقراری ارتباط رایانه‌ای بین این دو مجموعه زمان به کمتر از یک هفته کاهش می‌یابد، در این روش همچنین خودروسازان با کنترل شاخص‌های کیفیت قطعات خودرو می‌توانند تعداد و موارد قطعات معیوب را سریعاً به قطعه‌سازان اطلاع دهند و در نتیجه افزایش قابل توجهی در کیفیت خودروها بوجود می‌آید. در نهایت B2B بین دو مجموعه تولیدکنندگان خودرو و قطعه‌سازان باعث کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت و افزایش سرعت ساخت خودرو می‌گردد.

فهرست برخی ازمطالب:

 

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک 1
نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B) 1
فعالیت‌های در محدوده بین بنگاه و مصرف کننده B2C 2
فعالیت‌های در محدوده C2C 2
فعالیت‌های تجاری B2A (Business to Administration) 3
دولت الکترونیکی E_Government 3
مزایای دولت الکترونیک 4
قوانین حقوقی حاکم بر کسب و کار الکترونیکی (e-law) 4
مزیت‌های تجارت الکترونیکی 6
معایب تجارت الکترونیکی 7
نیازها 8
تجارت الکترونیکی چیست؟ (Electronic Commerce) 9
امنیت در تجارت الکترونیکی 9
رمزنگاری (Encryption) 11
رویه رمزنگاری به روش Common Key 11
رویه رمزنگاری به روش Public Key 12
هویت‌شناسی (Authentication) 12
موسسات Certification Authority 13
متدهای پرداخت الکترونیکی (Electronic Settlement) 14
سیستم کارتهای اعتباری 15
پول الکترونیکی (Electronic Money) 16
کارتهای هوشمند (IC Card) 17
پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه (Network type) 18
سهولت بکارگیری 18
ایجاد یک فروشگاه بزرگ مجازی (Mall) 19
نقش وظایف نمایندگی‌های در یک فروشگاه مجازی اینترنتی 20
تدوین قوانین (Establishment of Rules) 21
محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصی درتجارت الکترونیکی (Protection of Privacy) 22
محافظت مصرف‌کنندگان در فرآیندهای تجارت الکترونیکی (Consumer Protection) 23
ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یک بازار الکترونیکی معتبر 23
سیستم خرید از طریق شبکه اینترنت (Online Shopping System) 24
کاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online 24
EDI پیشینه تجارت الکترونیک 25

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک 1

 

نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B) 1

 

فعالیت‌های در محدوده بین بنگاه و مصرف کننده B2C 2

 

فعالیت‌های در محدوده C2C 2

 

فعالیت‌های تجاری B2A (Business to Administration) 3

 

دولت الکترونیکی E_Government 3

 

مزایای دولت الکترونیک 4

قوانین حقوقی حاکم بر کسب و کار الکترونیکی (e-law) 4

مزیت‌های تجارت الکترونیکی 6

معایب تجارت الکترونیکی 7

نیازها 8

تجارت الکترونیکی چیست؟ (Electronic Commerce) 9

امنیت در تجارت الکترونیکی 9

رمزنگاری (Encryption) 11

رویه رمزنگاری به روش Common Key 11

رویه رمزنگاری به روش Public Key 12

هویت‌شناسی (Authentication) 12

موسسات Certification Authority 13

متدهای پرداخت الکترونیکی (Electronic Settlement) 14

سیستم کارتهای اعتباری 15

پول الکترونیکی (Electronic Money) 16

کارتهای هوشمند (IC Card) 17

پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه (Network type) 18

سهولت بکارگیری 18

ایجاد یک فروشگاه بزرگ مجازی (Mall) 19

نقش وظایف نمایندگی‌های در یک فروشگاه مجازی اینترنتی 20

تدوین قوانین (Establishment of Rules) 21

محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصی درتجارت الکترونیکی (Protection of Privacy) 22

محافظت مصرف‌کنندگان در فرآیندهای تجارت الکترونیکی (Consumer Protection) 23

ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یک بازار الکترونیکی معتبر 23

سیستم خرید از طریق شبکه اینترنت (Online Shopping System) 24

کاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online 24

EDI پیشینه تجارت الکترونیک 25

دانلود تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

دانلود ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تاریخچه و تعاریف بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تاریخچه و تعاریف بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تاریخچه وتعاریف بانکداری الکترونیکی 59صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تاریخچه و تعاریف بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تاریخچه و تعاریف بانکداری الکترونیکی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59

توضیحات:

 

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تاریخچه وتعاریف بانکداری الکترونیکی 
59صفحه قالب ورد قابل ویرایش

ادبیات تحقیق وسوابق پژوهشی تاریخچه وتعاریف بانکداری الکترونیکی 

59صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه اینترنت و گسترش‏ ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان‏های مختلف از طریق‏ دنیای مجازی،بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری‏ و اقتصادی فراهم کرده است.تجارت الکترونیک عمده‏ترین‏ دستاورد به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه‏های‏ اقتصادی است. بر اثر گسترش این فناوری،حجم تجارت الکترونیک‏ در جهان روز به روز در حال رشد است. یکی از ابزارهای ضروری برای‏ تحقق و گسترش تجارت الکترونیک، وجود سیستم بانکداری‏ الکترونیک است که همگام با سیستم‏های جهانی مالی و پولی‏ عمل می‏کند و فعالیت‏های مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل‏ می‏نماید. آنچه در شرکت‏های تولیدی یا خدماتی به طور فزاینده‏ای‏ تمایز رقابتی ایجاد می‏کند،پشتیبانی و خدمات مشتری است که در محصول و پیرامون آن است، نه فقط کیفیت خود محصول(بیک زاد و مولوی ،1388).

2-2.تاریخچه بانکداری الکترونیکی 

تاریخچه بانکداری در ایران نشان‏ می‏دهد کشور ما خیلی دیر به عرصه‏ عملیات جدید بانکی گام نهاد. آغاز عملیات‏ بانکداری در ایران به سال 1306 ه. ق به تاسیس بانک‏ شاهنشاهی توسط رویتر باز می‏گردد.گسترش رقابت همراه با تحولات وسیع‏ در عرصه تجارت، کسب‏وکار، بانکداری و توسعه مفاهیم جهانی شدن، بسیاری از روش‏های سنتی انجام کارها را متحول و دگرگون ساخته و فضای رقابت را در عرصه‏ جهانی حاکم نموده است. در چنین شرایطی‏ تنها سازمان‏هایی به بقای خود ادامه خواهند داد که از مزیت رقابتی خاصی برخوردار بوده‏ و خود را به پیشرفته‏ترین فناوری‏های‏ اطلاعاتی و فنون اجرایی مجهز سازند تا بتوانند پاسخگوی تغییرات سریع محیطی‏ باشند. سیستم بانکی نیز از این قاعده‏ مستثنی نبوده و با پیدایش مفاهیم نوین در بانکداری،شیوه ارائه خدمات به مشتریان‏ در اقصی نقاط جهان دچار تحولات شگرفی‏ شده است.با توجه به شیوه‏های سنتی‏ موجود در بانک‏های کشور و نارسایی این‏ روش‏ها در ارائه خدمات جدید، تهیه‏ زیر ساخت مناسب به صورت اتوماسیون‏ جامع در بانک‏ها در برنامه تحولات بانکی‏ کشور قرار گرفته است. دگرگونی‏های جهان به واسطه فناوری اطلاعات، اینترنت‏ و به تبع آن تجارت الکترونیک که به نوبه خود از دستاوردهای‏ فناوری اطلاعات است، تحول ژرف و عمیقی در ارتباطات و فرایند انتقال اطلاعات ایجاد کرده است، به‏طوری که در حال‏ حاضر افراد می‏توانند بدون حضور فیزیکی در محل کار خود و تنها با استفاده از یک رایانه شخصی و یک مودم،کار خود را در محیط خانه انجام دهند. این عوامل، زمینه‏ای را برای تسهیل‏ انجام امور تجاری و خرید و فروش ایجاد کرده و منجر به افزایش‏ رقابت بین شرکت‏ها شده است. میزان این رقابت به حدی است‏ که اگر شرکتی نسبت به شرکت دیگر مزیت رقابتی کمتری‏ داشته باشد به ناچار باید صحنه را ترک نماید. بانک‏ها نیز به‏ عنوان مؤسساتی که در حوزه‏های مختلف پولی و مالی فعالیت‏ می‏کنند از این امر مستثنی نبوده و در انجام امور خود با موانع و تهدیدهای گوناگونی مواجه هستند و برای فائق آمدن بر آنها و دستیابی به فرصت‏های بالقوه بازار باید دارای مزیت‏های رقابتی‏ باشند و سیستم‏های بانکداری الکترونیک زمینه‏ای را برای‏ دستیابی به این مزایا فراهم می‏آورد    .

 

پژوهش‏های محققان امور اقتصادی نشان داده است که‏ بانک‏ها با افزایش مشتریان وفادار و تراز اول خویش و ایجاد رضایت موثر در مشتریان به‏طور بی‏سابقه‏ای به سود خود می‏افزایند. امروزه اکثر بانک‏ها با محیطی کاملا پویا روبه‏رو هستند و همه بانک‏ها چه بزرگ و چه کوچک با توجه به تغییرات‏ برق‏آسا در موقعیت‏های رقابتی و شرایط حاکم بر بازار،جذب و حفظ مشتریان تجاری را سرلوحه برنامه‏های خویش قرار داده‏اند.  امروزه این حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد که کفه ترازو و قدرت‏ بازار به نفع مشتریان سنگینی می‏کند.

فهرست برخی ازمطالب:

تاریخچه بانکداری الکترونیکی

اتوماسیون پشت باجه

اتوماسیون جلوی باجه

متصل کردن مشتریان به حساب‏ها

یکپارچه‏سازی سیستم‏ها و مرتبط کردن‏ مشتری با تمامی عملیات بانکی

تعریف مشتری

انواع مشتری و درجه‌بندی نظری مشتریان

و... .

دانلود ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تاریخچه و تعاریف بانکداری الکترونیکی

دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی وبانکداری موبایلی 48 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

توضیحات:

ادبیات تحقیق وپیشینه  پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی وبانکداری موبایلی

48 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های مختلف اقتصادی و بازرگانی، تأثیرات شگرف این پدیده را بیش از پیش نمایان ساخته است. رشد و گسترش روز افزون فناوری اطلاعات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است .ظهور انفجار گونه اینترنت به عنوان یکی از کانالهای اصلی توزیع جهان گستر کالاها، خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و حرفه‌ای ( 2001Druker,) از یکسو و افزایش تقاضای دسترسی به اینترنت برای در یافت اطلاعات و خدمات که موجب تحت تأثیر قراردادن روش های کار و زندگی شده است (2001Carrow,). از سویی دیگر موجب بروز پدیده هایی چون کسب و کار الکترونیک ، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک شده است. و تحولات چشمگیری در عرصه بانکداری در جهان به واسطه الکترونیک حاصل شده است خدماتی از قبیل بانکداری اینترنتی، بانکداری موبایلی و... این امر ما را ترغیب  می کند که نگاهی دقیقتر به ویژگی های مختلف این صنعت داشته باشیم.

بنابراین شایسته است در بازار رقابت کنونی بانکها هرچه سریعتر برای حفظ مشتریان خویش چاره اندیشی کنند . بانکداری امروز شیوه های نو آورانه ، مشتری مدار مؤثر ، ارائه تکنولوژی های کار آمد و سرویس دهی و خدمات مورد نظر مشتری را طلب می کند که هر بانکی در این امور موفق تر عمل کند در بازار رقابتی نیز موفق به جذب منابع بیشتر و در نتیجه دوام با بقای دائمی و بهره وری بالاتر خواهد شد. و این در حالی است که بانکداری الکترونیک و زیر مجمو عه های آن اثر بخش ترین گزینه فراروی بانکها برای تحقق این اهداف است(دهدشتی، 1388،98). در این فصل به مرور تئوری ها ونظریه ها ی مربوط به متغیرهای تحقیق پرداخته می شود در بخش نخست به بانکداری الکترونیکی وتاریخچه و تعاریف آن ، در بخش دوم بانکداری موبایلی به طور تخصصی بحث خواهد شد و بخش سوم نیزبه مدل و به پیشینه تحقیق پرداخته می شود.

 

فهرست برخی ازمطالب:

بانکداری الکترونیکی

انواع بانکداری الکترونیکی

خدمات بانکداری الکترونیک

سطوح بانکداری الکترونیکی

زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی

مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی

بانکداری موبایلی

استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی

خدمات  ارائه شده در بانکداری موبایلی

 فناوری موبایل

و... .

دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش عوامل پذیرش وویژگی های بانکداری الکترونیکی 73 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 210 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73

توضیحات:

ادبیات تحقیق وپیشینه  پژوهش عوامل پذیرش وویژگی های بانکداری الکترونیکی

73 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

ادبیات تحقیق وپیشینه  پژوهش عوامل پذیرش وویژگی های بانکداری الکترونیکی
73 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب های خود و نقل و انتقال وجه بین حساب ها و یا پرداخت صورت حساب های خود از آن استفاده می کنند. این کانال ها شامل اینترنت ، موبایل ، تلفن ، تلویزیون دیجیتال ، دستگاه های خود پرداز و کارت های بانکی و یا استفاده از خدمات الکترونیکی در داخل شعبات بانک ها می باشد. مفهومی دیگر از بانکداری الکترونیک استفاده از فن آوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعبه بانک ها شود و می توان آن را استفاده   از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات شبکه ها جهت انتقال منبع (پول) در سیستم بانکداری معرفی نمود. بانکداری الکترونیک در واقع اوج استفاده از تکنولوژی انفورماتیک در جهت حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است. به عبارت دیگر اگر تا دیروز ساعت کار بانک ها ، تعداد و محل استقرار شعب بانک ها ، عوامل اصلی تسهیل گردش پول در جامعه شناخته می شدند ، امروزه با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک هم چون بانکداری خانگی ، مینی بانک ها  و ... این عوامل کم کم به دست فراموشی سپرده شده اند. (صادقی، 1389)

این باور که بانکداری الکترونیکی یکباره به وجود آمده است کاملاً اشتباه است. این نوع بانکداری مسیری را طی چند دهه طی کرده است و هنوز راه طولانی  برای رسیدن به حد نهایی و تکامل خود در پیش روی دارد. جایی که استفاده از نیروی انسانی و عملیات دستی به حداقل ممکن رسیده و به جای آن سیستم های شبکه ای و رایانه ای گسترده تر و با امنیت بالا کاربرد دارد  ، جایی است که بانکداری الکترونیک کامل نمایان می شود. (نصر اصفهانی و همکاران، 1389) 

 

 

 فهرست برخی ازمطالب:

ویژگی های بانکداری الکترونیکی

سرعت

درستی(صحت)

تجربه ( مهارت)  مشتری

انواع بانکداری الکترونیک

بانکداری خانگی

بانکداری از راه دور

بانکداری اینترنتی

تلفن بانک

 بانکداری از طریق تلویزیون بانکی

و... .

دانلود ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی